Od reklamnih banera na mreži do televizijskih i radio reklama, oglašavanje prožima svakodnevni život. Velike kompanije često ulažu milione dolara godišnje u reklamne kampanje za prodaju novih proizvoda ili podsticanje prodaje postojećih proizvoda. Kao i velike kompanije, mala preduzeća takođe koriste oglašavanje kako bi prenela vest o svojim proizvodima i uslugama ili kako bi se bolje pozicionirala na lokalnom tržištu.
Štampa traje duže
Za razliku od televizijskih i Internet oglasa, koji se pojave pred očima, a zatim nestaju, štampani reklamni materijal, kao što su časopisi, katalozi i brošure ostaje dugo u našim rukama. Nekada su to meseci, a nekada i godine pre nego što se baci. Nijedna druga metoda oglašavanja ne pruža toliko potencijane dugovečnosti za uloženi novac.
Kada je reč o digitalnom oglašavanju, važno je razmisliti o dugotrajnosti kampanje. Oglasi će se prikazivati samo onoliko dugo koliko odlučite da platite, i koštaju sve vreme dok su vidljivi. Sa štampanim materijalom, vaše poruke su tamo duže vreme sa jednokratnom investicijom.
Upotrebna vrednost štampanog materijala
Brendiran štampani materijali kao što su rokovnici, sveske, fascikle, reklamne kese i mnogi drugi, vaši klijenti i saradnici će rado koristiti. Pored inicijalnog vrlo pozitivnog efekta – pružanju pažnje i uručivanju lepog poklona vašem klijentu, vaš štampani materijal tek počinje da radi za vas. Kako se ovi materijali koriste tokom cele godine, biće viđeni nebrojeno puta, a samim tim i poruka vaše kompanije.
Na primer vaša agenda koju koristi vaš klijent i ponese je na svaki poslovni sastanak, ili vaš kalendar koji će tokom cele godine slati poruku sa stola vaših klijenata. Možda i reklamna kesa sa logom i porukom vaše kompanije, koja šeta gradom i efikasno reklamira vaš biznis.
Prednosti štampanog materijaa – Vidljivost
Iako je dostupnost digitalnog oglašavanja dalekosežnije i štampani materijal ima svoju značajnu publiku. Svakodnevno smo zasipani brojnim digitalnim oglasima sa televizije i interneta. Takve reklame su nam vidljive na par sekundi i većinu njih vrlo slabo percepiramo. Da ne spominjemo kako masovnost i neželjenost ovih reklama u velikoj meri izaziva kontra efekat, gde se loša reakcija na ovakvu reklamu prenosi i na sam proizvod koji se reklamira. Niko ne voli reklame u sred omiljene serije ili video klipa na Youtub-u. Takođe, sve ove reklame nestaju kada nismo za računarom ili ispred televizora.
Sa druge strane, štampani materijal, na primer brošuru ili flajer, potencijalni klijent/interesent sa željom i svesno uzima kako bi se više informisao o vašim proizvodima ili uslugama. Može mu posvetiti mnogo više pažnje i vremena od par sekundi koliko traje jedna digitalna reklama. Može to učiniti u onom trenutku kada mu najviše odgovara. Verovatno će se i više puta vraćati na interesantne informacije. Takođe, u velikom procentu taj štampani materijal će videti i kolege, ukućani, prijatelji i o tome razgovarati. Štampani materijal će se uglavnom sačuvati, dok će na primer baner na internetu proći neopaženo.
Uticaj i učinkovitost štampanog materijala
Ljudi više veruju štampanim oglasima nego digitalnim. Budući da štampa postoji jako dugo, i pisana reč ima težinu, potrošači imaju tendenciju da ovaj medij vide kao pouzdan, poklanjajući više pažnje na sadržaj i upijajući poruku koja se objavljuje. Digitalni marketing teži stvaranju kolebanja kod potrošača jer postoji strah od neželjene pošte, virusa i lažnih informacija. Postoji toliko mnogo kompanija na mreži, pa kome se zaista može verovati. Studija potrošačke neuronauke Univerziteta Temple čak je otkrila da postoji mnogo veći emocionalni odgovor i sećanje na štampane medije.
Isplativost štampanog materijala
Zbog značajnog tehnološkog napretka i konkurentnosti digitalnog marketinga produkcija štampanog materijal je postala značajno povoljnija i vrlo isplativa.
Da li su to katalozi, brošure, flajeri , vizit karte ili drugi štampani proizvodi. Savršeno je vreme da razmislite o tome kako iskoristiti snagu štampe u sledećoj marketinškoj kampanji.
Prednosti štampanog materijala – Personalizovani pristup
Personalizovana štampa, odnosno poruke sa ličnim obraćanjem izuzetno su efikasne u izazivanju odgovora potrošača. Ako odvojite vreme da svoju poruku prilagodite svojoj publici, pokazujete brižnu inicijativu koja izaziva pozitivan emocionalni odgovor. Bez obzira da li šaljete personalizovanu čestitku ili promotivni vaučer, on će imati mnogo više značenja i efekta od Facebook oglasa. Uz to, poslati nešto „opipljivo“ daje vam dodatnu prednost, zbog mogućnosti čuvanja u kancelariji ili dnevnoj sobi kao svojevrsni podsetnik.
Alta Nova štamparija raspolaže kompletnom opremom za štampu i izradu grafičkih proizvoda. Čitav proces produkcije je sinhronizovan i pod stalnom kontrolom kvaliteta. Na našim stranicama se možete informisati o svim mogućnostima uslugama koje uspešno obavljamo. Za sva dodatna pitanja – budite slobodni da nas kontaktirate.